Підбірка найдивніших зорових ілюзій, які люди спостерігали в космосі (11 фото)
Цікаве

Підбірка найдивніших зорових ілюзій, які люди спостерігали в космосі (11 фото)

Джерело:  novate.ru

Досить часто останнім часом в пресі з'являються фотографії космічних тіл, на яких люди бачать то корабель прибульців, то давню піраміду, то рукотворні канали. Вчені ж заявляють, що це не більше, ніж космічна парейдолія - психологічний феномен, коли мозок сприймає образи, яких насправді не існує. В основному при формуванні подібних ілюзорних образів в якості їх основи виступають деталі реального об'єкта або ландшафту. У нашому огляді 10-ка найзнаменитіших зорових ілюзій.
1. Обличчя на Марсі.

Це зображення розбурхує уми людей вже 40 років. Марсіанський пагорб в Кідонії, який був знятий в 1976 році космічною станцією "Вікінг-1", на неякісних знімках дійсно виглядає як обличчя. На сучасних більш чітких знімках, де немає таких густих тіней, він зовсім не схожий на Марсіанського сфінкса (так охрестили в Мережі це зображення).

2. Марсіанська літаюча ложка.

За різноманітними оптичними ілюзіями Марс, мабуть, посідає перше місце серед усіх відомих об'єктів в космосі. Люди дійсно десь підспудно вірять, що життя на червоній планеті все ж існує і намагаються знайти тому докази. На знімку Curiosity люди розглянули величезну "ложку", яка парить у повітрі. Вчені припускають, що насправді це виступ мінеральної жили над навколишньою м'якою осадовою породою.

3. Марсіанські піраміди.

Враховуючи, що єгипетські піраміди - одні з найзагадковіших об'єктів на Землі, чи варто дивуватися, що піраміди розглянули і на Марсі. Як відомо, тіні найчастіше можуть створювати дивовижні ілюзії і надати природним утворенням ілюзію певної форми. Але це не заважає уфологам стверджувати, що на фото видно тільки верхівки пірамід, а під тисячолітніми заметами ховаються справжні гіганти.

4. Марсіанський смайлик.

Найвеселішою парейдолічною ілюзією на Марсі є кратер Галле. Завдяки тому, що в ньому дуже "вдало" розташувалися кілька гірських хребтів, з космосу він виглядає як гігантський смайлик.

5. Марсіанський мозок.

І останній цікавий факт про оптичні ілюзії на Марсі. Хоча на перший погляд цей кратер нітрохи не відрізняється від інших, при розгляді його у великому наближенні він виглядає як... гігантський мозок. НАСА, як правило, недолюблює мисливців за прибульцями, але на цей раз вони, фахівці агентства, єхидно відзначили, що подібний мозок якраз впору марсіанського сфінкса.

6. Зірка Смерті або Мімас.

Одна з найбільших і незвичайних лун, які коли-небудь бачили люди, обертається навколо Сатурна. Мова йде про Мімас. А примітний він тим, що виглядає приголомшливо схожим на горезвісну Зірку Смерті з "Зоряних війн".

7. Людина на Місяці.

Люди дивилися на Місяць протягом тисяч років. Найчастіше на поверхні супутника Землі людям ввижалося обличчя людини. Насправді, в різні періоди історії та культури на Місяці також бачили обличчя жінки, відьму на багатті або навіть гігантського кролика.

8. Венерианські кліщі.

Отримати зображення поверхні Венери не вдавалося дуже багато років через щільну атмосферу цієї планети. Коли люди, нарешті, побачили знімки Венери, які зміг за допомогою радара зробити космічний зонд Magellan, то вони виявили вулкани дивної форми, найбільше схожої на кліщів.

9. Меркуріанський Міккі Маус.

Насправді, символічно намалювати зображення Міккі Мауса зовсім не складно - одне велике коло-мордочка і два кола поменше - вуха. Але коли це зустрічається в природі, ще й на іншій планеті, то виглядає щонайменше незвично.

10. Меркуріанський Хан Соло.

Фанати "Зоряних війн" були в екстазі, коли на знімках поверхні Меркурія виявилася оптична ілюзія, що нагадує скам'янілого космонавта в скафандрі. Назвали цей об'єкт Ханом Соло.