Герман Волга: Київ перетворився на величезну автостоянку

  |  Політика   |   Читать на русском
Герман Волга: Київ перетворився на величезну автостоянку
Фото: bagnet.org
Герман Волга, кандидат у депутати Київради від партії "Рух за реформи" по округу №71 на Печерську, точно знає, який вигляд повинно мати таке місто як Київ. Треба зберегти його історичний вигляд, заборонити будівництво в центрі і прибрати машини. Сам він готовий із задоволенням відновити пам’ятник або вулицю в Києві. Він — відомий архітектор, член-кореспондент Академії архітектури України, переможець багатьох міжнародних конкурсів. Він не боїться конкурувати з італійцями і французами. Про те, які проблеми хвилюють мешканців Печерська, в інтерв’ю.

— Чому ви вирішили йти в депутати від Печерського району? Тут зосереджена вся влада і еліта Києва.
Я народився і багато років прожив на Печерську. Тут народився мій син. Тому добре знаю, що цікавить і хвилює його жителів. Їх, у тому числі і мене, багато що не влаштовує.
Перш за все, люди, хоча це і один з успішних районів Києва, не відчувають того комфорту, який був раніше. Немає можливості для спокійної і приємної прогулянки, ігор з дітьми. Ми перетворилися на величезну автостоянку, величезну пробку. Кращий комфортний і зелений район, на жаль, втрачає свій шарм.

— Які проблеми виходять на перший план?
Комфортність проживання. Коли перед моїм будинком стояли три "Волги" і можна було вільно гуляти. Зараз через машини вийти з під’їзду проблематично. А хаотичні забудови, які влада називає ущільненням. Це жахливо! На вулиці Шовковичній побудували 27-поверховий будинок. Як архітектор скажу: у жодній країні світу такого немає. У центрі міста завжди йде обмеження по кількості поверхів. Нам, жителям Липок, не потрібні хмарочоси.

— Але будинок зводять відповідно до Генплану Києва. Хіба ні?
Генплан-2025, який КМДА хоче затвердити, це план не розвитку, а руйнування міста. Якщо він буде реалізований, то приведе до повної катастрофи. Знаменита команда Черновецького винайшла таку форму, як Інститут Генплану Києва, якого раніше ніколи не було. Його директор Сергій Броневицький і головний архітектор Києва Сергій Целовальник — автори цього Генплану. По суті, вони виконали замовлення на узаконення незаконних забудов, незаконних відведень землі під будівництво. Багато майданчиків дісталися і нинішній владі Кличко і його компаньйонам: першому заступнику Ігорю Никонову та іншим депутатам-забудовникам з фракції УДАР в Київраді. Поки його прийняття відкладено, мабуть, влада злякалася громадської думки, оскільки 25 жовтня вибори, і вони не хочуть втрачати голоси виборців.
Для нас зараз важливо вибрати мера і депутатів Київради саме киян. Такого, як лідер партії "Рух за реформи" Сергій Думчев. Він корінний киянин. Його батько — відомий архітектор будував наше місто, багато будівель реконструював і відновлював. Таким, як Сергій Бабушкін (колишній головний архітектор Києва), Целовальник, все одно, що тут буде. Вони тимчасові виконавці, які не збираються тут жити.

— До речі, з усіх київських земель тільки 20% законно оформлені. Що ви скажете з цього приводу?
Чому у нас виникає ситуація з незаконними забудовами, захопленнями земель? Справа в тому, що замовник-інвестор бере землю в оренду і будує будинок, як йому захочеться. Нічого не можна зробити, якщо він замість запланованих 5 поверхів вигнав 27. "Рух за реформи" вважає, що замовником має бути тільки місто, територіальна громада. Тоді все зміниться. Суспільство стежитиме і контролюватиме, хто будує, що і де. Жителі Печерська ніколи не допустили б будівництва висоток.

— Питання парковок сьогодні одне з найгостріших в Києві. Як цю ситуацію можна змініти?
Кличко за півтора року не побудував жодного підземного паркінгу. У будь-якому європейському місті — Парижі, Ніцці, Берліні — скрізь горять табло із зазначенням, де і скільки вільних місць у підземній парковці. У нас — візьміть ТРЦ "Глобус", який Омельченко дозволив побудувати, але там немає ніякого паркування! На Бессарабці планувалася підземна багаторівнева розв’язка, а Омельченко вирішив свого часу підзаробити і поставити там купу ларьків. Чому в Берліні в центрі не буває пробок? Там немає таких, як Омельченко або Кличко. У нас замість садків і шкіл — хмарочоси. У Генплані хочуть, уявляєте, в півтора рази ущільнити забудову. Тобто через кожен двір на прибудинковій території повинен стояти ще один будинок.

— Як вирішувати питання паркування в урядовому кварталі?
Треба зробити так, як у Європі. Навіщо так багато в одному місці міністерств, відомств, у яких немає своїх парковок? Треба зобов’язати адміністрації побудувати підземні паркінги. Тим більше, на пагорбах. Це ж скільки там може бути поверхів!
Ми пропонуємо виселити міністерства з центру. До них щодня на своїх авто приїжджає величезна кількість чиновників. І зробити мережі. Один з проектів: на Рибальському острові побудувати нові адміністративні будівлі. А будівлі міністерств реконструювати. Подивіться на Єлисейські Поля в Парижі. Всі красиві історичні будівлі — готелі. Треба залучити інвесторів, реконструювати і зробити підземний паркінг. Від стадіону Лобановського до Хрещатика можна зробити чотирирівневу підземну стоянку. І це не так складно. Інакше буде, як зараз у Москві: пробки по 6-8 годин.

— А чому таку очевидну проблему досі ніхто не вирішив?
Не вигідно. У Київраду приходять люди, які хочуть швидко обернути капітал. Що швидше? Візьми собі землю, бажано ближче до центру, побудуй якомога більше поверхів. Знаєте, коли я бачу Печерську Лавру на тлі потворного хмарочоса, у мене сльози набігають на очі.
Ми пропонуємо ввести такі податки на хмарочоси, що буде вигідніше їх розібрати, ніж утримувати. Ми хотіли б, щоб нові будівлі зводилися на порожніх площах або в промзонах.

— Багато хто вважає, що з цим вже нічого не можна зробити...
Можна. Потрібна політична воля, закони. І треба просто починати. Подолає дорогу той, хто йде.

— Піднялися тарифи, і для частини жителів Печерська це непідйомний тягар. Що з цим робити?
Тарифи зростають з об’єктивних і суб’єктивних причин. Перший парадокс: вартість газу знижується. Але тарифи не падають. Друге. Електроенергії виробляється все більше, ми її експортуємо. А ось "Київенерго", яке належить відомому олігарху, не знижує тарифів, а навпаки. Хочуть заробити все і відразу. А потім виїхати жити до Європи.

— Зараз багато говорять про децентралізацію, розширення повноважень місцевих громад. Як ви до цього ставитеся?
ОСББ — правильний напрямок, мешканці будинку стають його співвласниками. Людина стає господарем і сама вирішує, які послуги йому потрібні, а які ні. ЖЕКи треба видалити, як хворий зуб.

— У своїй програмі ви пропонуєте безкоштовну медичну страховку для пенсіонерів. Як це буде в реальності?
У Києві величезна армія чиновників, на яку витрачається купа грошей. При мільярдних бюджетах Києва на пенсіонерів не вистачає засобів. РЗР вважає, що якщо скоротити цю армію, вивільняється велика кількість фінансів. На ці кошти можна укласти зі страховими компаніями колективні страховки.

— Ваші досягнення, якими пишаєтеся?
Я член-кореспондент Академії архітектури України. Народився в сім’ї архітекторів. Живучи в Києві, не міг не закохатися в його історичні будівлі. Я брав участь у багатьох міжнародних конкурсах і вигравав їх. Нагороджений гран-прі "Кращий проект" в Будапешті. Ми відновлювали палац,який знаходився під егідою ЮНЕСКО. Я буду щасливий, якщо випаде можливість відновити якусь пам’ятку або вулицю в Києві. Якщо кияни нам допоможуть прийти до влади, ми не допустимо подальшого знищення історико-культурної спадщини.
Джерело: bagnet.org
-1
+1
РЕКЛАМА
Вхiд