У Росії назвали чотири особливості брехні Путіна

ONLINE.UA
  |  У світі   |   Читать на русском
У Росії назвали чотири особливості брехні Путіна
Российский журналист назвал особенности лжи Кремля. Фото: The Times
Президент Росії Володимир Путін вибудував систему управління країною, в основі якої лежить пропаганда, що впроваджує в голови громадян картинку світу з "потрібними" ідеями і цінностями.

Про це в інтерв’ю ONLINE.UA заявив російський журналіст, колишній секретар Спілки журналістів РФ Ігор Яковенко.

Експерт нарахував чотири головні особливості роботи російських ЗМІ в системі "впроваджених цінностей".

"Перша відмінність: пропаганда — це завжди прагнення впровадити в голови громадян якусь стійку картинку світу з певною сукупністю ідей і цінностей. Якщо ми візьмемо комуністичну пропаганду, то вона стоїть на фундаменті марксизму-ленінізму. Це, нехай частково сфальсифікована, але не остання теорія, яка була ідейним фундаментом", — зазначив він.

При цьому Яковенко додав, що "слабкість радянської пропаганди була в тому, що є тексти та ідеї, які можна спростовувати, аналогічно можна спростовувати расову теорію і побудовану на ній пропаганду Геббельса".

"Путінська система ЗМІ не нав’язує свою систему цінностей, а руйнує будь-яку іншу систему цінностей, схиляє до відмови від будь-яких послідовних поглядів. При цьому вона гнучка, немов пилосос, втягує все, що завгодно. Є тільки одна константа — збереження влади Володимира Путіна", — додав він.

У той же час інші цінності можуть "мінятися або існувати паралельно: ринкові погляди і махровий сталінізм, лібералізм і оспівування кріпосного права в Росії, нацизм, популізм".

"Ця путінська медіафренія розвалює системи цінностей, логічне і наукове мислення. Тому в прайм-тайм на НТВ зараз Кашпіровський зі своїм маренням. Як можна спростувати маячню? Ніяк. Наприклад, що можна протиставити словам доктора історичних наук В’ячеслава Ніконова про якесь арійське плем’я, яке спустилося з Карпат, заселило всю російську рівнину?" — розповів він.

Другою відмінністю, за словами журналіста, є поєднання брехні і насильства.

"Режими Сталіна і Гітлера поставили насильство в фундамент свого правління. Як говорив Солженіцин, брехня покриває насильство. У путінському режимі брехня є фундаментом, а насильство — дозована добавка. У Сталіна брехня була підпорядкована апарату насильства. У путінській Росії масових репресій немає. Імовірність репресій щодо опозиційних політиків чи журналістів є, але це носить точковий, а не масовий характер. А ось брехня — тотальна", — підкреслив Яковенко.

Крім того, він запевнив, що "інформаційні війська — головний рід військ путінського режиму, саме інформаційні війська забезпечили не тільки необхідне тло для війни з Україною, але і потік добровольців".

"Третя відмінність: в класичній пропаганді є двоступенева модель. Спочатку якісь ідеї передаються лідерам громадської думки, а вони потім доводять їх до основної маси населення. Ця двоступенева модель в Росії трансформована, позаяк лідерів громадської думки призначають. Такого немає в країнах ЄС, такого, в силу різних причин, немає в Україні", — додав експерт.

За словами журналіста, "лідер громадської думки в РФ — це людина, яка часто буває на передачі у Володимира Соловйова (веде ток-шоу "Поєдинок" і "Недільний вечір" на каналі "Росія-1", — ONLINE.UA) або Петра Толстого (веде програми "Політика" і "Час покаже" на "Первом канале", — ОNLINE.UA)".

"Лідерами громадської думки стають люди, які серед своїх колег — нулі. Не думаю, що письменники сприймають Олександра Проханова як письменника. Не думаю, що політологи сприймають своїм представником Сергія Маркова. Хто такий Валерій Федоров, директор ВЦВГД (Всеросійського центру вивчення громадської думки, — ONLINE.UA)? Він не соціолог. Всі вони призначаються "ломами" (лідерами громадської думки, — ONLINE.UA), подібно до того, як колись Анатолій Чубайс віддавав шматки держвласності, і різні люди ставали мільярдерами", — нагадав він.

На думку журналіста, четвертою відмінністю є "утримання медіа за державні гроші і відсутність ринку".

"На підтримку ЗМІ держава витрачає приблизно 1 млрд доларів щорічно. Це, по суті, ліквідовує ринок як такий. Наприклад, "Російська газета" щорічного отримує з бюджету від 3 до 4 млрд рублів. Це фантастичні суми для однієї газети", — підкреслив експерт.

Іншими "монстрами" стали "Всеросійська державна телевізійна і радіомовна компанія" (ВГТРК — холдинг, що керує декількома каналами, сайтами і радіостанціями, — ONLINE.UA), вони отримують 22 млрд рублів з бюджету, Russia Today — близько 18 млрд рублів".

"У цій ситуації ніякого ринку газет або телебачення не може бути. Не може бути конкуренції серед журналістів. Журналістика фактично знищена. Є окремі журналісти, але єдиного поля немає", — резюмував він.

Більше читайте на ONLINE.UA: У системи брехні Путіна є чотири відмінності від звичайної пропаганди — російський журналіст.
-1
+7
РЕКЛАМА
Статті
Вхiд