Оприлюднено повний текст гучної угоди по Донбасу
Категорія
Політика
Дата публікації

Оприлюднено повний текст гучної угоди по Донбасу

ОБСЄ
Оприлюднено повний текст гучної угоди по Донбасу

У мережі з'явився текст  Рамкового рішення Тристоронньої контактної групи по врегулюванню ситуації на Донбасі щодо розведення сил і засобів.


Про це повідомляє ONLINE.UA з посиланням на сайт Організації з безпеки і співпраці в Європі.


Відзначається, що представники України, Росії, ОБСЄ і бойовиків так званих ДНР і ЛНР досягли угод за наступними пунктами:


1. Розведення сил і засобів здійснюється шляхом їх відведення з займаних позицій в обидві сторони з метою створення ділянок розведення, як правило, не менше ніж 2 км в ширину і 2 км в глибину.


2. Умовою початку розведення сил і засобів є верифіковане Спеціальною моніторинговою місією ОБСЄ дотримання режиму повного припинення вогню протягом семи діб для кожної з конкретних ділянок розведення, згаданих в додатках до цього Рамкового рішення. При цьому кожен з таких додатків, в якому зазначається схема відповідної ділянки (ділянок) розведення, географічні координати ліній, за які відводяться сили і засоби, а також, стосовно кожної з таких ділянок, терміни і особливості розведення сил і засобів, є невід'ємною частиною справжнього Рамкового рішення. Додатки парафуються підписантами цього Рамкового рішення.


3. Дія цього Рамкового рішення поширюється на додатково узгоджені ділянки розведення, які можуть бути визначені в ході подальших консультацій.


4. Процес розведення сил і засобів, включаючи підготовчі заходи, для кожної з ділянок розведення не повинен перевищувати тридцяти діб. При цьому, саме розведення сил і засобів на кожній з таких 2 ділянок здійснюється при моніторингу СММ ОБСЄ синхронно, дзеркально і має завершитися протягом не більше ніж трьох діб.


5. З метою негайного припинення порушення цього Рамкового рішення, зафіксованого СММ ОБСЄ, на вимогу будь-якого з його підписантів протягом 24 годин скликається екстрена зустріч Тристоронньої контактної групи, а в ситуації, що не терпить зволікань, така зустріч проводиться в режимі відеоконференції в максимально стислі терміни.


6. У разі фіксації СММ ОБСЄ порушення режиму припинення вогню на ділянці розведення, що триває більше двох годин, або повторних порушень режиму припинення вогню на цій же ділянці, зафіксованих протягом наступних після зазначеного порушення діб, процес розведення сил і засобів може бути припинений, а сили і засоби повернуті на вихідні позиції.


7. Просування сил і засобів на ділянках розведення забороняється.


8. Після закінчення розведення сил військовослужбовці Збройних сил України, а також представники збройних формувань окремих районів Донецької та Луганської областей України, ні за яких обставин не можуть перебувати на ділянках розведення, перебування на яких дозволено тільки офіцерам Спільного центру контролю і координації (СЦКК).


9. Керівництво Збройних Сил України, а також збройних формувань окремих районів Донецької та Луганської областей України:

  • завчасно, але не пізніше ніж за добу до початку розведення сил і засобів на конкретній ділянці розведення передають в СММ ОБСЄ: вихідну інформацію про місцезнаходження сил і засобів на такій ділянці; інформацію про пропоноване місцезнаходження сил і засобів після завершення розведення; контактні дані осіб, уповноважених здійснювати взаємодію з СММ ОБСЄ в ході моніторингу розведення сил і засобів;

  • не пізніше ніж через добу після завершення розведення сил і засобів на узгодженій ділянці передають в СММ ОБСЄ повідомлення про відвід сил і засобів;

  • здійснюють витяг або огорожу вибухонебезпечних предметів на ділянці розведення;

  • забезпечують безпеку і надійний доступ спостерігачам СММ ОБСЄ, включаючи такий доступ в місця відведення сил і засобів;

  • оперативно реагують на конкретні порушення, зафіксовані СММ ОБСЄ. Такими порушеннями, в тому числі є: просування сил і засобів на ділянках розведення; знаходження сил і/або засобів на ділянках розведення; обстріл або мінування ділянки розведення; обмеження свободи пересування спостерігачів СММ ОБСЄ, включаючи відмову в доступі на ділянці розведення; створення перешкод з метою перешкоджання застосування технічних засобів, необхідних для здійснення моніторингу та верифікації розведення сил і засобів.

10. СЦКК сприяє:

  • повному припиненню вогню з обох боків від узгоджених ділянок розведення;

  • оперативному реагуванню на можливі факти перешкоджання проведенню моніторингу та верифікації СММ ОБСЄ;

  • забезпеченню безпеки спостерігачів СММ ОБСЄ.

11. Без шкоди до встановлених процедур звітності та будь-яким іншим аспектам повної імплементації свого мандата СММ ОБСЄ шляхом патрулювання і дистанційного спостереження здійснює на постійній основі моніторинг та верифікацію процесу розведення сил і засобів на узгоджених ділянках розведення.


12. СММ ОБСЄ забезпечує належний режим зберігання і обробки ​​інформації, отриманої відповідно до підпункту а) пункту 9 цього Рамкового рішення.


Спецпредставник ОБСЄ Мартін Сайдік зазначив, що домовленість про розведення сил і засобів сторін конфлікту на Донбасі стосується трьох районів - Станиці Луганської, Золотого і Петровського.


Як повідомляв ONLINE.UA, раніше  СММ ОБСЄ звинуватили у брехні щодо того, що її спостерігачі не мають доступу вглиб окупованих територій Донбасу.

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?