Як подорожувати і заробляти на фотостоках?
Категорія
Цікаве
Дата публікації

Як подорожувати і заробляти на фотостоках?

Як подорожувати і заробляти на фотостоках?
Джерело:  online.ua

У попередній статті ми розповідали, як підготуватися до піврічної подорожі Індією. Сьогодні поговоримо про те, як можна самостійно профінансувати таку мандрівку, заробляючи на фотостоках.

Для того, щоб зрозуміти, як можна заробляти у подорожі фотографією, давайте розберемося, як працюють фотобанки.

Зазвичай фотостоки − це додатковий або ж постійний дистанційний заробіток для тих, хто вміє користуватися фотокамерою, програмою Photoshop і має базові знання англійської мови.

Ми давно чули про таку можливість, але руки чомусь ніколи не доходили − нам таке заняття здавалося безперспективним. Це вимагає великої самоорганізації та на перших етапах не приносить гроші. Спочатку нам не хотілося інвестувати власний час і зусилля не зрозуміло у що, та спробувавши, ми кардинально змінили наші погляди.

Чи варто реєструватися на фотостоках?

Так, якщо ви фотографуєте і якщо комусь, крім вашої мами, подобаються ваші роботи. І не важливо, що ви знімаєте. У світі знайдуться ті, хто захоче придбати ваші знімки.

Ні, якщо ви не готові самостійно організовувати час, регулярно! знімати, обробляти й завантажувати фотографії на сайти.

Скільки платять на мікростоках?

Заробіток залежить від якості, кількості фотографій у портфоліо та правильно підібраних ключових слів.

Нові фотографії потрібно завантажувати на мікростоки регулярно, бо в залежності від цього формується ваш рейтинг. Чим він вищий – тим частіше вашим потенційним клієнтам показуватимуть вашу роботу.

У середньому гонорар фотографа становить 25-30% від вартості продажу, але кожен фотосток встановлює власні ціни на фоторафії. Наприклад, якщо покупець заплатив за фото 1$, то ви отримаєте 0,30$. Здається, що це мало. Так, але якщо ви продаєте по 100 і більше фотографій у день, то на місяць виходить пристойна сума. А якщо ви продаєте світлини ще й на кількох фотостоках, заробіток буде ще більшим! Розподіл виглядає приблизно так:

Із портфоліо з 100-300 фото отримуєте 50-100$ у місяць. Із портфоліо з 300-1000 фото отримуєте 100-400$ у місяць. Із портфоліо з 1000-3000 фото отримуєте 400-1000$ у місяць.

Не варто вантажити все підряд − краще прагнути підвищувати якість та оригінальність своїх фотографій. Але про ці нюанси я ще розповім.

Хто купує фотографії на фотобанках?

Коли ми організовуємо фотозйомки для стоків, завжди стараємося уявити, хто є потенційним покупцем. Це можуть бути:

власники сайтів і блогів різної тематики для ілюстрування своїх статей. У світі не прийнято красти фото з пошуковиків, це вважається неприйнятним, особливо для людини, яка себе поважає; фірми й організації для візуалізації своїх презентації, доповідей, сайтів; видавці книжок, календарів, візуальної продукції тощо; рекламні агенції, думаю, всім зрозуміло для чого, додам, що для невеликих рекламних кампаній вигідніше купити недорогу фотографію з правами на її комерційне використання, ніж організувати власну фотозйомку за сотні чи тисячі доларів; дизайнери продукції, інтер’єрів (для спрощення своєї роботи і пошуку готових рішень); редакції та медіавидання − для статей і новин (на деяких фотобанках є спеціальний розділ editirial, куди фотографи можуть завантажувати фотографії, які ілюструють певні проблеми у світі, й фото із подій, без модельних релізів, із логотипами різних марок); звичайні люди для ілюстрування своїх індивідуальних потреб та, мабуть, багато інших, кого нам навіть важко уявити.

Із чого почати?

Ми радимо починати із трьох сайтів, якими самі користуємося, бо вони прості та зрозумілі:

fotolia.com – аби почати роботу, достатньо зареєструватися. Екзамену немає, та кожну роботу переглядає модератор – вона повинна відповідати технічним вимогам. Після того, як завантажите сюди більше 50 робіт і отримаєте перші гроші, можна переходити до більш серйозних сайтів, таких як Шатерсток. shutterstock.com – для реєстрації на сайті необхідно пройти іспит. Для цього треба обрати десять найкращих своїх фотографій, і якщо сім із них задовольнять за своєю якістю та сюжетом модераторів, ви отримаєте статус contributor і вас приймуть до спільноти. Якщо вам відмовлять, то детально пояснять причину й запропонують виправити помилки. istockphoto.com – на екзамен треба подати три фотографії. Також є теоретичний тест, який легко пройти, прочитавши технічні вимоги сайту та форуми. Знімки мають «відлежатися» декілька місяців, поки підуть продажі. Сайт любить художні й оригінальні фотороботи.

Що фотографувати для мікростоків?

Тематика фотозйомок залежить тільки від ваших уподобань і можливостей. Але ми радимо проаналізувати, на що зараз є попит. Подивіться, що купують на фотостоках найбільше, подумайте, які свята скоро відбуватимуться, й робіть тематичні зйомки. Найкраще − фотографувати те, що у вас круто виходить, або унікальні речі, до яких у більшості доступу немає, а у вас є.

У початківців буває багато стереотипів про те, що потрібно фотографувати і що продається на фотостоках. Давайте розвіємо деякі з них:

Міф 1: продаються фото на бізнес-тематику й речі, сфотографовані на білому фоні

Частково правильно, це все продається, проте цю нішу стали заповнювати досить давно − в кожній із них є популярні автори та фотографії. Їх забагато, і вам буде важко скласти конкуренцію тим, хто заробляє на цьому давно. Варто подавати тематику по-новому. Наприклад, ми фотографували роботу справжнього офісу із працівниками, які використовують сучасні пристрої, мають реалістичні та різнопланові емоції. Популярним напрямком бізнес-зйомки є робота фрілансерів у неформальних умовах, кафе чи на природі.

Предметна фотозйомка добре продається на фотостоках. Більшість об’єктів уже були відзняті на білому фоні, тут є свої популярні ракурси, що найбільше продаються. Щоб не повторюватися, ми з чоловіком почали опановувати зйомку речей у реальних умовах або на дерев’яних чи інших натуральних поверхнях. Так можна фотографувати все, що завгодно, − композиції на святкову тематику, їжу, подорожі, бізнес тощо. Їжу краще знімати від початку приготування до моменту поїдання. Такі кадри часто шукають кулінарні журнали.

Міф 2: стоки − вбивство творчості

Хоча стоки і мають певні рамки щодо якості, існує безліч тем для фотозйомки. Можна розвиватись у вузькій галузі. Наприклад, у фешн-, сімейній фотозйомці чи фуд-фотографії, а можна не концентруватися на чомусь одному і пробувати себе в різних галузях. Нам подобається другий варіант, бо завжди є куди розвиватись, а кожна наступна тема складніша й цікавіша за попередню.

На фотостоках є місце для художньої фотографії, її часто купують для листівок, ілюстрацій, але так, конкуренція велика.

Міф 3: чим більше фотографій у портфоліо, тим краще

Це, звичайно, правда, але після того, як у портфоліо назбирається декілька сотень фото, варто починати покращувати якість, знімати щось цікавіше.

Якість фото не гарантує його успішний продаж. Як не парадоксально − головною помилкою новачків є поганий вибір ключових слів. Якщо фото має неправильний опис, людина, яка шукає, можливо, саме ваш знімок, просто не зможе побачити його серед завалів інших зображень. Існують сервіси, які допоможуть правильно підібрати ключові слова. Або вчіться робити це самостійно − точно описуйте найважливіші моменти, проте не занадто заглиблюйтеся в деталі.

Фото: Ніна та Дмитро Гілітухи.

Автор Ніна Ліщук

Залишаючись на онлайні ви даєте згоду на використання файлів cookies, які допомагають нам зробити ваше перебування тут ще зручнішим

Based on your browser and language settings, you might prefer the English version of our website. Would you like to switch?