Сигнальні молекули лиха: в рослинах виявили аналог нервової системи

|  Технології   |   Читать на русском
Фото: pixabay.com

Рослини мають нервову систему, яка схожа на нервову систему тварин. Вони використовують сигнальні молекули лиха, передаючи з одного листка на інший попередження про небезпеку. До такого несподіваного висновку прийшли міжнародні дослідники з США та Японії, повідомляє ONLINE.UA з посиланням на Science.

Експерти пояснили, що у тварин нервові клітини в момент роздратування випускають глутамінову кислоту, яка створює електрохімічний викид іонів кальцію, що сигналізує про необхідність видалення від небезпечної області. Як виявилося, у рослин теж є такі клітини, які діють за аналогічним принципом.

"Ми дізналися, що у рослин є сигнальна система. Якщо пошкодити одну частину, вона сповіщає всі інші, щоб ті запустили захисні механізми", — розповіли біологи-дослідники.

В ході експерименту з вивчення нервової системи у рослин фахівці дізналися, як сигнальні молекули лиха передають інформацію всім листкам рослини про пошкодження. Вони відрізали у резуховидки один листок і виявили, що на тому місці відразу ж став змінюватися вміст кальцію, в результаті чого сформувався імпульс, що поширювався від пошкодженої частини по всій рослині. Вони навіть показали на відео цей підсвічений сигнал.

Завдяки таким сигналам в непошкоджених частинах рослини запускається захисний механізм — одні починають виділяти специфічно різкі запахи, а інші виробляти більше хімічно шкідливих речовин, що відлякують комах.

Експерти мають намір продовжити вивчення нервової системи рослин, відзначаючи, що наші зелені друзі виявилися набагато складніше і динамічніше, ніж здавалося на перший погляд. Вони не виключають, що в майбутньому знайдуть спосіб керувати цією сигнальною системою.

Раніше ONLINE.UA повідомляв, що в природі вимерли блакитні папуги ара, які були головними героями мультфільму "Ріо".

Новини інших ЗМІ