Вчені розповіли про надзвичайну прожерливість чорної діри у центрі галактиці

Вчені розповіли про надзвичайну прожерливість чорної діри у центрі галактиці

Надмасивна чорна діра Стрілець А, що присутня у центрі Чумацького Шляху, має набагато більший рівень поглинання речовини, ніж вважалося раніше. Про це повідомляє ONLINE.UA з посиланням на Astrophysical Journal Letters.

Це виявила команда астрономів Каліфорнійського університету Лос-Анджелеса. Вони наразі не з'ясували причини феномену.

Вчені дослідили Стрілець А та звернули увагу на джерело яскравого світла. Попередні висновки вказували на промені зірки S0-2. Та розташована неподалік.

Згодом стало помітно, що світло йде безпосередньо від чорної діри. Фахівці мають 133 ночі спостережень за нею.

Порівняння яскравостей продемонстрували, що світимість Стрільця А в інфрачервоному діапазоні зросла. Це говорить про збільшене у порівнянні з чинною думкою поглинання речовини.

Астрономи вважають, що це може бути пов'язане з наближенням зірки S0-2 до чорної діри. Остання отримала під час зближення багато газу, який тільки нещодавно досяг надмасивного об'єкта.
Інше припущення говорить про астероїди, які загинули у надрах чорної діри.

Як повідомляв ONLINE.UA, команда астрономів знайшла на околиці Чумацького Шляху зірку, яка б, згідно з її показниками, не мала там бути. Світило опинилося у відповідній локації через гравітаційний вплив надмасивної чорної діри.