Стрічка новин

Технології | Читать новость на русском
Імунітет до коронавірусу є навіть у тих, хто їм не хворів - вчені здивували відкриттям Фото: pixabay.com

Поки весь світ веде боротьбу з пандемією коронавіруса, вчені шукають способи створити в найкоротші терміни ефективну вакцину від інфекції, щоб зупинити її поширення. Вже проводяться десятки клінічних випробувань вакцин проти коронавіруса в багатьох країнах, але поки що ніхто не готовий заявити про безспірний успіх. Щоб отримати максимально безпечний і дієвий препарат групи міжнародних дослідників проводять масштабні роботи з вивчення коронавіруса і можливостях імунних клітин атакувати його. Одне з таких досліджень недавно провели американські вчені з Інституту імунології в Ла-Хойя в Каліфорнії. Їм вдалося зробити грандіозне відкриття, яке підтверджує, що імунітет до коронавірусу може бути навіть у тих людей, хто їм не хворів. Про це повідомляє ONLINE.UA з посиланням на результати дослідження, опубліковані в авторитетному науковому виданні Cell.

В ході дослідження вчені проаналізували вплив імунних Т-клітин на антигени SARS-CoV-2 в зразках донорської крові, яка була зібрана ще про початку пандемії коронавіруса — з 2015 по 2018 роки. Вони несподівано з’ясували, що приблизно в 50% випадках Т-клітини виявляють специфічну реакцію на антигени коронавіруса, а це значить, що у тих донорів був імунітет до нової інфекції.

Вчені вважають, що така реакція пов’язана з крос-реактивним (перехресним) імунітетом — люди, у яких взяли кров, раніше могли перехворіти якимось іншим коронавірусом, і тому у них вже були антитіла, здатні знищувати родинні віруси. І дійсно, після аналізу крові на антитіла до HcoV-OC43 і HcoV-NL63 (коронавіруси, які викликають сезонну застуду, грип та ГРВІ) ця гіпотеза була підтверджена.

Це відкриття дослідників може обнадіяти багатьох людей на планеті в тому, що у них є шанси не заразитися коронавірусом, і навіть у разі інфікування перенести хворобу в легкій формі. Але головна мета експертів цієї наукової роботи полягала в пошуках ділянок в структурі SARS-CoV-2, які викликають реакцію клітин імунітету — Т-клітин, так як це важливо для створення вакцини. І тут експертам вдалося досягти успіху. З’ясувалося, що Т-хелпери (один з двох типів Т-клітин) реагують не тільки на S-білок шипів вірусу, на які націлені більшості вакцин, а й на деякі інші його білкові структури, але на Т-кілери, які атакують безпосередньо ці шипи, припадає менше половини імунної відповіді.

Раніше ONLINE.UA повідомляв, як можна швидко підвищити свій імунітет, щоб протистояти застуд і вірусів.

Джерело: ONLINE.UA