Астрономи знайшли стародавню галактику незвичної форми - деталі відкриття

Астрономи знайшли стародавню галактику незвичної форми - деталі відкриття

Команда австралійських астрономів відкрила нову кільцеподібну галактику R5519, вік якої сягнув близько 11 мільярдів років за попередньою оцінкою. Про це повідомляє ONLINE.UA з посиланням на журнал Nature Astronomy.

За даними вчених, новий об'єкт незвичної форми, який складно віднести до окремої поширеної категорії, знаходиться на відстані 10,8 мільярда світлових років від Землі. Ця галактика стала першою у своєму роді, яку знайшли на такій відстані.

Зовнішній діаметр кільця перевищує 42 тисячі світлових років. Діаметр отвору у центрі сягає понад 17 тисяч світлових років.

Астрономи припустили, що R5519 утворилася внаслідок лобового зіткнення з іншою галактикою — традиційним скупченням дискової форми, але набагато меншим за розмірами. Це спричинило виникнення отвору.

На користь такої гіпотези говорить підвищена швидкість зіркоутворення у центрі R5519. Вона сягає близько 80 сонячних мас на рік.

Зіткнення буквально галактичного масштабу спровокувало ударні хвилі, яки йшли від центра до зовнішніх околиць кільця, спричинив появу щільних формацій з газу й пилу — вони стали ґрунтом для нових зірок.

В інтернеті також оприлюднили ймовірну модель утворення рідкісної галактики. Відео демонструє момент зіткнення та процес появи отвору.

Як повідомляв ONLINE.UA, орбітальний телескоп Hubble, яким керує американське агентство NASA, зробив нову надзвичайну світлину — на цей раз об’єктів далекого космосу.

В об’єктив телескопа на цей раз потрапила спіральна галактика NGC 3895. Вона знаходиться у сузір’ї Великої ведмедиці — ймовірно, найвідомішому для людського ока об’єкті на нічному небі.