Вчені знайшли новий спосіб шукати придатні для життя планети - деталі дослідження

Вчені регулярно реєструють нові екзопланети, однак не всі з них теоретично придатні для життя. Астроном Нейтан Мейн з Університету Ексетера висунув нову ідею з цього приводу. Про це повідомляє ONLINE.UA з посиланням на Nature Communications.

Дослідив планети за межами Сонячної системи разом зі своєю командою, науковець припустив, що їхню придатність для життя можна визначити завдяки пилу й піску в атмосфері.

Науковці стверджують, що великий обсяг пилу впливає на клімат планети. Це працює в обидва боки — від кількості її залежить нагрів чи охолодження атмосфери.

"На Землі та Марсі пилові бурі мають охолоджуючий та підігрівальний ефекти, хоча охолоджуючий зазвичай сильніше. Однак для планет із синхронним обертанням все зовсім інакше", - пояснили вони у статті.

Така синхронність виникає, якщо швидкість обертання планети сходитися зі швидкістю її руху навколо зірки, а також коли вона завжди повернута до цього домінантного "супутника" одним боком.

Це особливо часто зустрічається у супутниках планет Сонячної системи. Вважається, що ця ситуація — норма для екзопланет, тож одна їх півкуля завжди лишається у темряві, а от інша завжди під променями зірок.

Вчені змоделювали такі екзопланети й з'ясували, що пил пом'якшує кліматичні особливості на кожній з півкуль. У темряві пил трохи нагріває планету, а от з боку зірки охолоджує. Також пил затримує вологу, якщо об'єкт занадто близько знаходиться до світила.

Додатково разом із цим фактором виявити екзопланети з найкращими умовами допоможуть інші, "традиційні", маркери — води, кисень, органіка.

Як повідомляв ONLINE.UA, команда австралійських астрономів відкрила нову кільцеподібну галактику R5519, вік якої сягнув близько 11 мільярдів років за попередньою оцінкою.

За даними вчених, новий об’єкт незвичної форми, який складно віднести до окремої поширеної категорії, знаходиться на відстані 10,8 мільярда світлових років від Землі.