Всесвіт усвідомлено імітує власне існування - вчені приголомшили новою гіпотезою

Вчені з Інституту досліджень квантової гравітації задалися дуже цікавим науковим питанням. Вони вирішили розібратися, наскільки реальна реальність, люди і все, що їх оточує. Вони не виключають, що все, чим є люди, все, що вони знають, а також всі події, які відбуваються, не існує фізично насправді, а є дуже складна симуляція Всесвіту, який усвідомлено імітує власне існування. Нова гіпотеза вчених приголомшила весь світ. Навколо неї розвинулася бурхлива дискусія з боку наукового співтовариства, де хоч і називають припущення спірним, але визнають, що ми і справді не знаємо, що таке реальність, а сучасній науці поки не під силу пізнати квантовий світ і зрозуміти, наприклад, чому на атомному рівні частинки змінюють свою поведінку, коли за ними спостерігають. Про це йдеться в новій статті, опублікованій в журналі Entropy, повідомляє ONLINE.UA.

Команда Quantum Gravity Research, що базується в Лос-Анджелесі Інституту теоретичної фізики, заснованого вченим і підприємцем Клеєм Ірвіном, свою гіпотезу засновує на теорії панпсихізму, згідно з якою все в природі одухотворено. Вони відзначають, що фізичний Всесвіт - це "дивна петля", і в ній немає просунутих істот, а все, що відбувається в "реальності" є самоімітаціей, яка породжує себе сама з "чистої думки". У статті експерти посилаються на гіпотезу філософа Ніка Бострома, який розглянув це питання в основоположній статті "Чи живемо ми в комп'ютерній симуляції?". У ній він передбачає, що все наше існування може бути продуктом дуже складних комп'ютерних моделей, якими керують просунуті істоти, чию істинну природу ми, швидше за все, ніколи не зможемо дізнатися.

Американські ж вчені вважають, що краще не покладатися на просунуті форми життя для створення технології, необхідної для створення всього в нашому світі, як вважає Бостром. Вони пропонують припустити, що сам Всесвіт є "ментальною імітацією самої себе". Цю екстраординарну ідею вчені пов'язують з квантовою механікою, розглядаючи Всесвіт як одну з багатьох можливих моделей квантової гравітації.

Є один важливий аспект, який відрізняє гіпотезу Бострома від ідеї авторів статті. Справа в тому, що первісна гіпотеза матеріалістична і розглядає Всесвіт як фізичний. Як вважають експерти, Бостром міг припускати, що люди є просто частиною симуляції предків, створеної постлюдьмі. Але тут виникає питання - звідки береться фізична реальність, яка породила б симуляцію? Автори нової гіпотези приймають нематеріалістичним підхід, стверджуючи, що вся, що є у Всесвіті, інформація, виражена у вигляді думки. Таким чином, на їхню думку, Всесвіт "самореалізується" у власне існування, спираючись на алгоритми і правило, яке дослідники називають "принципом ефективної мови". Згідно з цим припущенням, симуляція всього сущого - лише одна "велика думка".

Більш того, вчені припускають, що ця симуляція могла виникнути сама по собі. Дослідники пояснюють свою відповідь концепцією "позачасного емерджентізма", ідея якої говорить, що часу взагалі немає. Замість нього існує всеосяжна думка, яка і є нашою реальністю, пропонуючи вбудовану подобу ієрархічного порядку, повну "під-думок", які простягаються аж до кротовіої нори до базової математики і фундаментальних частинок. У силу також вступає правило ефективної мови, яка передбачає, що люди самі є такими "емерджентними під-думками" і переживають і знаходять сенс у світі через інші під-думки (так звані "кодові кроки або дії") найекономічнішим чином.

"Хоча багато вчених виступають за істинність матеріалізму, ми вважаємо, що квантова механіка може дати натяк на те, що наша реальність є ментальною конструкцією. Недавні досягнення в квантової гравітації, такі як бачення простору-часу, що виникає за допомогою голограми, також є натяком на то, що простір-час не є фундаментальним. У певному сенсі ментальна конструкція реальності створює простір-час, щоб ефективно зрозуміти себе, створюючи мережу підсвідомих сутностей, які можуть взаємодіяти і досліджувати сукупність своїх можливостей", - коментує гіпотезу фізик Девід Честер.

Свою гіпотезу вчені пов'язують з панпсихізмом, в якому все існуюче розглядається як думка або свідомість, метою існування якого є генерування сенсу або інформації. Автори наукової роботи говорять, що це все важко зрозуміти, тому пропонують ще одну цікаву ідею, яка може зв'язати ваш повсякденний досвід з цими філософськими міркуваннями. Команда пропонує подумати про свої мрії як про свою особисту симуляцію. Експерти підкреслюють, що вони досить примітивні (по суперінтеллектуальним стандартам майбутнього ШІ), сновидіння, як правило, забезпечують кращий дозвіл, ніж сучасне комп'ютерне моделювання і є прекрасним прикладом еволюції людського розуму.

Найбільш примітною є надвисока точність вирішення цих заснованих на розумі симуляції і точність фізики в них. Вони вказують на усвідомлені сновидіння - коли сновидець усвідомлює, що знаходиться уві сні - як на приклади дуже точних симуляцій, створених вашим розумом, які часом неможливо відрізнити від будь-якої іншої реальності. Як випливає зі статті, виходить, не так вже й важко уявити собі, що надзвичайно потужний комп'ютер, який ми зможемо створити в недалекому майбутньому, зможе відтворити подібний рівень деталізації.

Цю ідею Клея і його команди в академічній спільноті називають спірною. Але автори роботи вважають, що люди "повинні критично подумати про свідомість і деякі аспекти філософії, які незручні для деяких вчених".

Раніше ONLINE.UA повідомляв, що в NASA знайшли докази існування паралельного Всесвіту.