У космосі знайшли новий загадковий об'єкт - що про нього відомо

У космосі знайшли новий загадковий об'єкт - що про нього відомо

У космосі з'явився новий загадковий об'єкт, який поставив астрономів в глухий кут. Його виявили за допомогою детекторів гравітаційних хвиль LIGO і Virgo, які вловили новий сигнал, що вказує на далеке злиття чорної діри з об'єктом неясної природи. До сих пір ці інструменти помічали тільки злиття пар чорних дір або нейтронних зірок, але на цей раз вчені розмірковують, так як один з об'єктів має масу близько 23 мас Сонця і дійсно є чорною дірою, але другий майже вдесятеро його легше - при масі 2,6 сонячних мас він занадто малий для чорної діри і занадто великий для нейтронної зірки. Міжнародні експерти астрономії задалися питанням, що ж вони виявили - найлегшу чорну діру або найважчу нейтронну зірку з усіх відомих науковому співтовариству. Своїми подумками вони поділилися в журналі The Astrophysical Journal, повідомляє ONLINE.UA.

"Це відкриття в першу чергу цікаво тим, що сучасній науці просто невідомі об'єкти, які знаходяться всередині масової мети між нейтронними зірками і чорними дірами. Що це: найлегша чорна діра або найважча нейтронна зірка з усіх, що ми коли-небудь бачили? ", - пише Лаура Наттолл, експерт по гравітаційним хвилям з Інституту космології і гравітації Портсмутского університету.

Вчені відзначають, що ніколи не знаходили об'єктів з "проміжною" масою - нейтронну зірку, більшу, ніж 2,3 сонячних мас, або чорну діру, меншу, ніж 5 сонячних мас. Але таємничий об'єкт GW190814 дав нову інформацію і поставив під сумнів відомі дані про загибель зірок і появу бінарних систем.

"Таємничий об'єкт може бути нейтронною зіркою, що зливається з чорною дірою. Однак, в 2,6 рази перевищуючи масу нашого Сонця, вона перевершує сучасні уявлення про максимальну масу нейтронних зірок, і замість цього може бути найлегшою чорною дірою з коли-небудь виявлених" , - пояснює астрофізик Вікі Калогера з Північно-Західного університету в Іллінойсі.

Астрономи більше схиляються до того, що другий об'єкт, швидше за все, є чорною дірою, але не можуть повністю виключити ймовірність, що він являє собою нейтронну зірку. Експерти продовжують вивчати загадковий об'єкт, відзначаючи, що це відкриття дозволить краще зрозуміти процеси, що призводять до появи компактних небесних тіл.

"Це змінить те, як вчені говорять про нейтронні зірки і чорні діри. "Розрив в масі", можливо, взагалі не існує, і виникнення цього поняття було пов'язано лише обмеженістю наших можливостей. Час і подальші спостереження покажуть", - зазначив фізик Патрік Брейді з Університету Вісконсін-Мілуокі.

Суперечки про те, що ж це було таке, до сих пір не згасають. Астрономи сподіваються, що в майбутньому їм вдасться роздобути і інші свідоцтва існування незвичайних "чорних зірок" і нарешті зрозуміти, з чим вони мають справу.

Раніше ONLINE.UA повідомляв, що вчені NASA шокували весь світ новим сенсаційним відкриттям - вони знайшли докази існування паралельного Всесвіту. Йдеться про цікаві сигнали, зафіксовані в Антарктиці - вони непояснені з точки зору фізики. На думку американських експертів, на паралельному Всесвіті можуть жити люди, які виразно обганяють нас у розвитку. Але час там йде навпаки, а це значить, що передбачувані інопланетяни живуть зараз в 2019 році, а не в 2020, як ми. При цьому паралельний Всесвіт, на їхню думку, виглядає як і наш. За теорією NASA, він міг з'явитися в момент Великого вибуху - 13,8 мільярдів років тому.