Наслідки змін клімату - вчені знайшли неочікувану тенденцію

Наслідки змін клімату - вчені знайшли неочікувану тенденцію

Американські вчені встановили, що зміни клімату й, відповідно, накопичення парникових газів вплинуло на життя дерев. Вони почали швидше зростати й наразі поглинають більші обсяги вуглекислого газу. Про це повідомляє ONLINE.UA з посиланням на Ecological Monographs.

Науковці вважають, це забезпечить збільшення кількості лісів найближчими десятиріччями. Утім, процес може порушити екстремальна екологічна ситуація.

Учасниками дослідження стали представники одразу 11 університетів. Упродовж 25 років вони відстежували стан дерев та рівень вуглецю на території Гарвардського лісу. Раніше виміряти переміщення вуглецю в екосистемі було вкрай важко, оскільки процес тривав з різною швидкістю — у воді, в ґрунті та у повітрі.

"Цікаво, що зміни клімату й склад атмосфери підвищили швидкість, з якою дерева поглинають вуглекислий газ", - цитує журнал Андрієна Фінці, професора біології з Бостонського університету.

Згадана швидкість зросла приблизно удвічі з 1992 до 2015 роки. Це пов'язано, як вважають експерти, з регулярним зростанням дерев. Лісні масиви потроху відновлюються від глобального вирубання у період з XVI до XX сторіч.

Причиною пришвидшеного відновлення назвали саме зміни клімату. Особливо вплинуло на це загальне підвищення температури на планеті, а також збільшення вегетативного періоду рослин — саме у цей час дерева розвиваються. Рівень стресу виявився зниженим завдяки зниженню концентрації озону, азоту, сірки.

Наразі вчені виявили, що продовжують розвиватися навіть дерева, вік яких сягнув понад сотню років. Утім, зростання може зупинитися на тлі екстремального клімату.

Як повідомляв ONLINE.UA, науковці з Інституту атмосферного моніторингу Коперника(CAMS) поділилися дійсно вражаючими новинами — вони заявили, що найбільша у світі озонова діра, що утворилася цієї весни над Арктикою, несподівано зникла.

Варто звернути увагу на те, що її появу не пов’язують з діяльністю людини, а зникнення з введенням карантинних обмежень.