Стрічка новин

Чи впливають гени на тривалість життя - вчені вразили відповіддю

Наука та медицина | Читать новость на русском
Чи впливають гени на тривалість життя - вчені вразили відповіддю Фото з відкритих джерел

Іноземні вчені нещодавно дійшли неочікуваного висновку — вони офіційно заявили про те, що генетичні чинники мають відносно невеликий вплив на тривалість життя. Тому, якщо ви переконані, що будете жити довго, тому що ваш дідусь довгожитель, — ви помиляєтесь. Це зазначається в новому дослідженні, яке охопило понад 400 мільйонів осіб. Науковці змогли з’ясувати, що довголіття в основному залежить від способу життя, тоді як ДНК впливає на нього лише на 10%. Про це повідомляє ONLINE.UA з посиланням на Genetics.

"Великий обсяг бази даних дозволив вченим вивчити сім’ї протягом кількох поколінь, аналізуючи довголіття не тільки кровних родичів, а й родичів з боку чоловіка або дружини. Завдяки математичним і статистичним розрахункам, вчені виявили, що у рідних і двоюрідних братів чи сестер спадковий фактор відіграє приблизно таку ж роль, як показували попередні дослідження. Зокрема, гени пояснюють від 20% до 30% тривалості життя, причому ця оцінка знижується нижче 15% для родичів протилежної статі", — йдеться в повідомленні.

Окрім того, дослідникам також вдалося виявити, що тривалість життя подружжя більшою мірою схожа, ніж у братів і сестер протилежної статі. Пояснити це доволі просто — подружжя живе в одному будинку та у них загальні негенетичні фактори (дієта і спосіб життя). На переконання вчених, якщо враховувати й цей фактор вибору партнера, то спадковість насправді пояснює не більше 7% довголіття, а, можливо, навіть менше. Тож дуже важливо зрозуміти одну річ — гени самі по собі не можуть врятувати вас від ранньої смерті.

"Той, хто хоче прожити довше, повинен краще і правильніше харчуватися і робити фізичні вправи, замість того, щоб покладатися на гарні гени предків", — дають свою пораду іноземні вчені.

Як повідомляв ONLINE.UA, тривалість життя може бути пов’язана з м’язовою силою — до такого висновку дійшли бразильські вчені.

Джерело: ONLINE.UA