Вперше в історії - вчені заявили про унікальну знахідку в Україні

Вперше в історії - вчені заявили про унікальну знахідку в Україні

Джерело:  Hromadske

Представники проєкту MetaSUB, які активно досліджують мікробне життя станцій метрополітену світу, виступили з неочікуваною та гучною заявою. Вони офіційно повідомили про те, що уважно проаналізували стан київської підземки та виявили бактерії, які не були відомі досі науковцям. За словами вчених, від 10% до 80% геномів у зразках зі столичного метро виявилися невідомими науці. Про це інформує ONLINE.UA з посиланням на "Громадське".

"MetaSUB — міжнародний проєкт, в рамках якого вчені 21 червня досліджують мікроорганізми метро з усього світу: зразки беруть з лавок, стін, підлоги, поручнів ескалаторів, автоматів для продажу квитків та інших поверхонь. Зібрані зразки відправляють у лабораторії Нью-Йорка, де їх вивчають і порівнюють із геномами, які є в базах", - йдеться в повідомленні.

За словами вчених, від 10% до 80% геномів у зразках зі столичного метро — це мікроорганізми, які не вдається ідентифікувати за базами даних. Дослідники звертають увагу на те, що вони невідомі науці. Представники проєкту розповідають, що природному середовищі мешкає багато невідомих нам бактерій.

"Найчастіше їх неможливо відтворити лабораторії, тому ніхто точно не може сказати, що ж це за організми і які їхні властивості", - заявила координаторка MetaSUB в Україні Аліна Фролова з Інституту молекулярної біології та генетики НАНУ.

За словами дослідників, сред бактерій, які вдалося розпізнати, приблизно 80% — це мікроорганізми, які живуть на шкірі людини або в її дихальних шляхах і зазвичай не викликають хвороб. Не можна також не згадати про те, що на станції метро "Контрактова площа" виявили геном чумної палички — як і в наземному транспорті Нової Зеландії та Нігерії. Це можна перевірити за допомогою спеціальної бази даних, яку створили за результатами проєкту MetaSUB.

Як повідомляв ONLINE.UA, у столиці М’янми, місті ‎Найп’їдо, місцеві лікари офіційно заявили про народження немовлятка з двома головами.