Як 30 мільярдів Сонць. Астрономи знайшли найбільшу чорну діру у Всесвіті

Як 30 мільярдів Сонць. Астрономи знайшли найбільшу чорну діру у Всесвіті

Іноземним астрономам вдалося виявити об'єкт, який вони вважають найбільшою чорною дірою з будь-коли виявлених раніше. За словами науковців, вона має масу 30 мільярдів Сонць й знаходиться в центрі галактики за сотні мільйонів світлових років від нашої планети.

Джерело: Space.com

Вчені заявили про відкриття найбільшої у Всесвіті чорної діри

Науковці зазначають, що виявлена ними чорна діра є набагато більшою за типові галактичні надмасивні чорні діри.

Спостерігаючи за галактикою, яка знаходиться далі від Землі, ніж та, що зосереджена навколо монструозної чорної діри, астрономи використовували гравітацію галактики на передньому плані для збільшення об'єкта на задньому плані. Цей ефект виникає через те, що гравітація викривляє світло навколо надзвичайно масивних об'єктів, діючи як велетенський природній телескоп, що збільшує сигнали від об'єктів, занадто віддалених.

За допомогою космічного телескопа "Габбл" вченим вдалося проаналізувати збільшення об'єкта на передньому плані на серії зображень, щоб визначити розмір чорної діри.

Що вдалося дізнатися про найбільшу у Всесвіті чорну діру

За словами астрофізика з Даремського університету у Великобританії Джеймса Найтінгейла, виявлена його командою чорна діра приблизно в 30 мільярдів разів перевищує масу нашого Сонця.

Він назвав це "надзвичайно захоплюючим відкриттям".

Окрім того, наголошується, що цей космічний об'єкт не є вкрай активним.

Астрономи повідомляють, що ця чорна діра не поглинає занадто багато матеріалу і, отже, не виробляє сильного рентгенівського випромінювання.

Чорна діра розташована в одній з галактик скупчення галактик Abell 1201 і є першою, виявленою за допомогою цього методу. Відкриття цієї величезної чорної діри відкрило нові шляхи для досліджень, і тепер астрономи сподіваються виявити ще багато прихованих чорних дір, які раніше були сховані від нас.